Profi România, decizie scandaloasă în timpul pandemiei de coronavirus! Cum vrea să facă profit pe spatele oamenilor. Avem dovada! FOTO

Publicat: 14/04/2020 | 21:36

În plină pandemie de coronavirus, într-un context medical fără precedent în care se încearcă stoparea răspândirii infecției cu COVID-19 și se vorbește despre o responsabilizare comună și de sacrificii, la toate nivelurile, inclusiv economic, Profi România încearcă să scoată cât mai mult… profit, argumentând că lanțul de magazine trebuie ajutat să treacă prin criză. Și asta în condițiile în care veniturile înregistrate de Profi, în această perioadă, sunt de aproape trei ori mai mari decât înainte, informează gândul.ro

Este o situație revoltătoare, fără îndoială, și se poate discuta – fără teama de a greși – de un adevărat ”tupeu comercial maxim”. Lanţul de supermarketuri şi magazine de proximitate Profi solicită proprietarilor de spații comerciale ”facilități” pentru a reuși să treacă peste această perioadă dificilă cauzată de ”situația economică” afectată de COVID-19.

  •  amânarea plății chiriei lunare pentru lunile aprilie și mai
  •  înghețarea cursului valutar până la sfârșitul anului
  •  reducerea cu 50% a valorii chiriei lunare până în iunie 2020, invocând situația economică dificilă generată de pandemia COVID-19.

Bizara notificare Profi a fost trimisă chiar astăzi proprietarilor de spații comerciale în care își desfășoara activitatea magazinele Profi, fiind semnată de administratorul Gaetan Pacton. Iar proprietarii sunt anunțați că li se solicită o serie de „măsuri excepționale”, printre care și reducerea cu 50% a chiriei lunare pentru o perioadă de trei luni.

Dar Profi nu spune nimic, de pildă, de o plafonare a prețurilor pentru pensionari sau pentru persoane vulnerabile, eventual despre o reducere cu 50% a produselor de bază în această  perioadă extrem de dificilă cauzată de COVID-19, notează capital.ro.

Profi solicită ”măsuri excepționale” prin care să-și reducă… cheltuielile

Reprezentanții Profi ”trag spuza pe turta lor”, cum se mai spune, și – scriind că este criză și că trebuie luate măsuri – doresc să-și reducă cheltuielile cât mai mult posibil, pentru a nu fi afectat… ”viitorul societății”.

Având în vedere următoarele:

  • În circumstanțele exceptionale create de focarul de COVID-19, toate tipurile de societăți comerciale se confruntă cu afectarea situației economice, iar pe termen scurt și mediu, acest lucru poate afecta grav orice societate sănătoasă și situația angajaților acesteia, cu posibile consecințe chiar pe termen lung, periclitând viitorul societății,
  • Luând în considerare cele menționate anterior, se impune luarea unor măsuri excepționale și cu un impact ridicat pentru a evita afectarea și mai gravă a situației economice pe perioada în care se manifestă efectele COVID-19

  • Având în vedere impactul major generat deja asupra mediului economic și care se preconizează a fi urmat de măsuri excepționale de primă urgență (…), vă înaintăm prezenta

NOTIFICARE

Prin care vă aducem la cunoștință următoarele măsuri excepționale:

  • Amânarea plății chiriei lunare aferente lunilor aprilie și mai 2020 cu 60 de zile de la data scadentă
  • Plafonarea cursului valutar Eur/Ron la valoarea maximă de 4,85 Ron/Eur până la 31.12.2020
  • Reducerea cu 50% a valorii chiriei lunare pentru intervalul lunilor aprilie – iunie 2020

Vă informăm că aceste măsuri vin în contextul actual, de răspândire a virusului COVID-19, care reprezintă o urgență severă și, de asemenea, un șoc major pentru activitatea magazinului Profi din spațiul aflat în proprietatea dumneavoastră. În acest sens, contând pe profesionalismul și înțelegerea dumneavoastră, vă asigurăm de cele mai bune intenții și sperăm că ne înțelegeți deplin poziția actuală și speranța în continuarea unei bune colaborări viitoare. Așteptăm cu interes răspunsul dumneavoastră în sensul perfectării unui act additional care să reglementeze măsurile excepționale prezentate mai sus„, scriu reprezentanții Profi în respectiva notificare.