Locuitorii din cartierul bucureștean Drumul Taberei mai trebuie să aștepte. Termenul finalizării magistralei 5 a fost din amânat

Publicat: 22/06/2020 | 18:17

Premierul României, Ludovic Orban, a declarat, în cursul zilei de luni, în timp ce vizita Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei, că, din cauza unor probleme tehnice, această lucrare va fi dată în folosință în maximum două luni de zile.

Anterior, termenul înaintat de ministrul Transporturilor pentru deschiderea noii magistrale era 30 iunie. Întrebat dacă există riscul ca Magistrala 5 de metrou să nu fie gata până la sfârșitul anului, Ludovic Orban a declarat:

Citește și: Anunțul făcut de Ludovic Orban! Se măresc sau nu pensiile?

„Cine se frige cu ciorbă, suflă și-n iaurt. Când va fi, din punct de vedere tehnic, posibil de pus în circulație, va fi pus în circulație. Eu zic că nu există acest risc.

Există două probleme tehnice. Nu se poate aplica o tehnologie mecanică pentru gura de ventilare. Este vorba de o săpare manuală care se datorează unei specificități a terenului și unor sisteme care trebuie puse la punct. Tehnic se poate realiza într-o lună jumate, maxim două”.

„Magistrala prinde contur”

„Astăzi, această magistrală (de metrou M5 – n.red.) prinde contur și va fi dată în folosință cât de repede este posibil. Lucrarea este foarte complexă și conține foarte multe elemente de noutate.

Intenția noastră este să investim în continuare masiv în metrou. Magistrala 5 trebuie să continue de la Eroilor până la Pantelimon. Studiul de fezabilitate există, el trebuie reanalizat și în baza acestuia trebuie lansată procedura de realizare”, a mai afirmat Orban.

Nu uita de: Ludovic Orban, nou mesaj despre deschiderea restaurantelor din România

Noile probleme, raportate cu mai puțin de o lună înainte de termen

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, spune că, la sfârșitul lunii mai, a fost informat cu privire la problemele apărute la centrala de ventilație și stație de pompare a apei din infiltrații, din zona Pieței Moghioroș.

„Aceste probleme vor întârziua finalizarea probelor tehnologice pentru instalații, subsisteme, sisteme gabaritice, circulația cu trenul, cu și fără tensiune, sistemul de automatizare a traficului și informarea călătorilor, înmagazinarea tonajului în calea de rulare, ș.a.m.d”, a explicat oficialul din Guvern.