Evaluare naţională 2021, Limba şi literatura română. La ce oră trebuie să fie elevii în sala de examen

Publicat: 22/06/2021 | 06:00

Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a (EN VIII 2021) se va desfășura în perioada 22 iunie – 4 iulie 2021. Astfel, un număr de 131.177 de absolvenți ai clasei a VIII-a, dintre care 12.006 în municipiul București, sunt înscriși pentru susținerea examenului, conform situației centralizate de către Ministerul Educației.

Examenul de marți, de pe 22 iunie, începe cu proba scrisă la Limba și literatura română. Elevii care participă la Evaluarea Naţională trebuie să fie în sală până cel târziu la ora 08:30. Iar în intervalul 09-09:15, elevii trebuie să completeze colțul secretizat al foii de examen, ulterior începând derularea timpului propriu-zis pentru rezolvarea subiectelor (120 minute/180 de minute pentru cazurile speciale), potrivit Ministerului Educației.

La ce oră trebuie să fie elevii în sala de examen, la proba de Limba şi literatura română

După completarea colțului secretizat de pe foaia de examen, la ora 9:15 începe propriu-zis proba scrisă. Elevii au la dispoziție două ore să scrie, iar în cazuri speciale, trei orei ore (120 de minute, respectiv 180 de minute).În situaţii excepţionale, la cererea candidatului, cu încadrarea în timpul de 120/180 minute, acesta poate primi altă broşură de examen (iar broşura iniţială se anulează). Primele rezultate vor fi afișate marți, 29 iunie, până la ora 14:00 (în centrele de examen).

Contestațiile pot fi depuse în zilele de 29 iunie (în intervalul orar 16:00 – 19:00) și 30 iunie (în intervalul orar 8:00 – 12:00). Acestea pot fi transmise și prin mijloace electronice. Candidații care depun/transmit contestațiile prin mijloace electronice completează, semnează și depun/transmit tot prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Pentru candidații minori, documentele sunt semnate și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.

Când pot participa la Evaluarea Naţională elevii care au fost izolați sau în carantină

Absolvenţii învățământului gimnazial care, în contextul măsurilor stabilite privind combaterea răspândirii virusului SARS-CoV-2, au fost în izolare/carantină  sau care, din alte motive justificate cu certificat medical, nu pot finaliza/participa la probele de examen pot susţine aceste probe în etapa specială, programată în perioada 5 – 12 iulie, precedată de etapa de înscriere (28 iunie – 2 iulie). Dacă aceștia au participat la una sau mai multe probe de examen, dar nu au putut finaliza examenul, li se recunosc probele desfășurate în perioada 22-25 iunie 2021.

Accesul candidaților, cu respectarea măsurilor de siguranță epidemiologică în vigoare, este permis în intervalul orar 8:00 – 8:30. Detalii suplimentare în acest sens sunt disponibile mai jos.

Pasajul face parte din ghidul informativ elaborat de Ministerul Educației și destinat candidaților care vor susține acest examen în anul școlar 2020 – 2021 dar, în egală măsură, și părinților acestora.

Examenul se va desfășura în 3.850 de centre de examen, iar probele încep la ora 9:00, când candidații vor primi broșura cu subiectele și hârtie ștampilată pentru ciorne. Precizăm că, la probele scrise ale Evaluării Naționale – 2021, candidații primesc subiectele sub formă de broșură, putând să solicite și pagini suplimentare dacă este cazul.

Timpul de desfășurare al examenului de Capacitate

Timpul de redactare a subiectelor din cadrul fiecărei probe scrise este de 120 de minute (două ore) calculate după cele 15 minute alocate pentru completarea casetei de identificare. Asistenții vor verifica datele înscrise de candidați și vor secretiza caseta. Beneficiază de prelungirea timpului de lucru, cu maximum două ore, candidații pentru care s-a aprobat această solicitare de către Comisia Județeană de Organizare a Evaluării Naționale, în baza prevederilor Procedurii nr. 1.526/DGIP/12.03.2021 cu privire la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neurodezvoltare.